zaterdag 30 november 2013

Van trui naar pyamabroek

Mijn laatste projectje van de recykleerveertiendaagse was er een snelle. Slechts 10 minuutjes werk.

Ik nam er een trui bij die ik al een hele tijd terug in de kringloopwinkel meegebracht had met de bedoeling er een pyama voor Willem mee te maken. Om te passen liet ik Willem even in het nekgat stappen en zijn 2 benen in de mouwen steken. Het zat niet in mijn oorspronkelijk plan, maar nu bleek dat de oorspronkelijk boordband aan de nek perfect rond zijn buik paste, dus wou ik die ook zo behouden. De broek werd daardoor wel zo'n 10 cm langer, maar door de boordband onderaan de pijpen, valt het toch niet over zijn voeten. Het is er eentje op de groei dus. :-)
Ik stak de ene mouw in de andere, knipte die eraf en lockte de tussenbeennaad dicht.


Met de rest van de stof maak ik ooit wel nog eens een pyamavestje voor erbij, maar dat zal niet voor meteen zijn, want nu liggen er nog een aantal andere projecten op me te wachten.
Tussen de recyklagewerkjes door werden ook nog 2 projectjes afgewerkt met nieuwe stofjes (het bloggen erover bewaarde ik liever voor na de recykleerveertiendaagse), eentje is er halfweg en een vierde is gestart. En intussen kreeg ik ook een leuke bestelling binnen voor een kerstkleedje. Drukke tijden dus hier, want ook mijn voorraad kaarsen voor de kerstmarkt van de creche moet nog stevig aangevuld worden! En dat allemaal naast mijn fulltime job. Af en toe heeft een mens ook een beetje rust nodig en die ga ik nu nemen :-)

1 opmerking: