woensdag 6 november 2013

Pilotenmuts


Zaterdag was't couponnekesverkoop bij Ki&Ko in Hoegaarden. Het stond al zo lang op mijn verlanglijstje om daar eens naartoe te gaan en dit was dus de ideale gelegenheid. Het was de eerste keer dat ik er binnenkwam. Wat een leuke winkel! En al die mooie stofjes die naar me stonden te lonken "neem mij, neem mij". Je kunt dus wel gaan denken dat ik niet alleen met couponnekes naar huis kwam ;-)


Maar toch bijna, zoals je ziet (al diegene met een briefje erop, waren coupons). Ik heb er alleen nog twee stofjes bij gekocht voor een pilotenmuts voor Willem (rode gabardine en grijze hoogpolige fleece), naar het patroontje uit "Stof voor durf-het-zelvers". Ik heb ze in blogland nog niet veel zien passeren, de pilotenmutsen, maar misschien komt dat nog, met de winter die eraan komt... Willems muts van vorig jaar was veel te klein geworden, dus het was een absolute noodzaak!

In tegenstelling tot wat meestal gebeurt als ik nieuwe stofjes heb, zijn ze dit keer niet blijven liggen als "ooit"-projectje, maar ben ik er meteen in gevlogen! Met dit als resultaat:


De hoogpolige fleece pluist enorm, dus meteen omstikken is echt wel aan te raden. Daarvoor hadden ze me in de winkel al meteen gewaarschuwd. Ik had ook even een probleem met een van de merktekentjes op het patroontje waardoor het bovenaan helemaal niet mooi uitkwam, dus even moeten lostornen en het daarna maar op mijn manier gedaan en nu komen de stukken bovenaan helemaal mooi samen.

Willem was er meteen dol op. Hij is dan ook lekker zacht en warm! Zondag was het prachtig weer om te gaan wandelen. De ideale gelegenheid dus om een paar "aan"-fotootjes te trekken.



Zo, nu zijn de twee broertjes helemaal assorti wat hun hoofddeksel betreft.


Tijdens de wandeling had Willem trouwens ook het matrozenbroekje aan dat ik eerder al maakte, maar met de laarsjes en zijn jasje is daar niet veel van te zien. Daarom nog even een "binnen"-foto (hem laten poseren is nog niet altijd makkelijk).


En het Loic hemdje? Tja, ik kan het niet helpen, maar ik vind de stof precies toch iets te meisjesachtig. Ik ben niet meteen geneigd om het hem veel te laten dragen... Spijtig :-(





10 opmerkingen:

  1. Wauw, mooie muts hoor, en leuk dAt de broertjes bijna hetzelfde hoofddeksel hebben!!

    En over je hemdje, ik vind dat echt niet dat het te meisjesachtig is! Combineer het met een stoere broek en schoenen of een leuk debardeurke erbij en dan is het op en top voor de mannen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was aan't denken of zo'n giletje er misschien goed bij zou staan: http://www.leilaandben.com/vest.htm

      Verwijderen
  2. ik zag dat je was komen kijken bij mij, en dus kom ik weer een kijkje nemen hier...
    mooie stofjes van Ki en Ko, ik heb me ook moeten inhouden :-)
    die pilotenmuts staat hier ook op het programma, moet ik dringend eens aan beginnen met die dalende temperaturen...

    Groetjes van Elke (madebyelke.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb nog altijd een beetje spijt dat ik dat couponneke met die olifantjes, die jij uiteindelijk meegenomen hebt, heb laten liggen :-) Hoewel ik er waarschijnlijk geen rokje voor mezelf had uitgekregen. Laat het zeker zien als het af is!

      Verwijderen
  3. Een toffe muts. En wat een vrolijke en stoere kerels heb jij! Mooie foto aan de Velpe. Enne ... dat hemdje is echt wel mooi en niet te meisjesachtig. Ik heb ze hier ook liggen en ook in de meisjesversie en dan zijn het vooral roze luchtballonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind hier toch ook al veel roze luchtballonnen op staan hoor. Ik denk dat het met die combinatie van de roze en gele luchtballonnen is dat ik met dat gedacht zit... Ik weet het niet, maar mss idd met een giletje zoals Ilse hierboven voorstelt, dat zou er al helemaal anders uitzien...

      Verwijderen
  4. Wauw. Karolien, die muts is zaaaaalig!
    Echt geweldig joh :-)
    Ik vind ook niet dat het hemdje te meisjesachtig is hoor...
    Ik blijf het prachtig vinden! Zeker op model ;-)
    Zo groot dat ze alle twee al zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die foto's "op model" heb ik er speciaal op jouw vraag de vorige keer bij gezet ;-)

      Verwijderen
  5. Leuke muts, en mooi gemaakt! Ik zie mijzelf dat niet maken. Vooral zo'n 'punt' bovenop ziet er moeilijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ewel, echt he, dat was nu eens niet zo moeilijk... Ok, ik heb er al bij al 4u aan gezeten, maar dat was inclusief het overnemen van het patroon, uitknippen van de stof, omboorden van de fleece. Het uiteindelijk in elkaar zetten valt ontzettend goed mee! Dus, als je er graag eentje wilt...

      Verwijderen