dinsdag 18 december 2012

Een zo geknipt en zo gestikt jasje (of twee)

Ja, ik zóu kunnen wachten tot september 2013 vooraleer ik het resultaat op de blog van Zo Geknipt Sew Along zet, maar geef nu zelf toe, dat is nog zóóó verschrikkelijk lang en ik kan écht niet meer wachten, dus deel ik dit nu alvast met jullie. Het enige receptje dat ik tot nu toe uit het boek gemaakt heb: het babyjasje!
Zo'n schoon patroontje! En had ik nu toch wel niet het geluk van een zoontje te hebben die er deze winter net perfect zou in passen, zeker? Jaja, hij heeft écht wel een winterjasje nodig! Liefst zo eentje met van die stoere fleurige dino's op (zeg nu zelf: ideaal jongensstofje toch!) en een warme dikke fleece vanbinnen. Wit paspelbandje ertussen, afwerken met witte hamerdrukknopen en voila: klaar is kees, euh, jasper.


Toeval wil dat een collega van me het jasje zag en er zo mee in de wolken was dat ze er meteen eentje bestelde voor het kindje van haar nicht, dat elk moment kon komen piepen. Nog eventjes afwachten of het een jongetje of een meisje zou worden (dino's voor een meisje vond ik nu net iets minder gepast) en uiteindelijk kon ik op zoek naar een mooi bloemetjesstofje. Die zoektocht eindigde, ja opnieuw, in IKEA, waar ik dit leuke Solrun stofje vond. Even was er twijfel toen de bloemen veel groter bleken dan die in de online catalogus leken, maar ik ben er toch maar voor gegaan. Deze keer verknipte ik een fleecedekentje voor de witte voering en koos ik voor leuke rode bloemetjesknopen in plaats van de hamerdrukknopen (bij het eerste jasje waren die intussen alledrie jammerlijk doorgescheurd). Nog een labeltje met de naam van het kindje erin en zo kon het volgende jasje vandaag bij een gelukkige eigenares worden afgeleverd.


8 opmerkingen:

  1. haha dat ken ik.. ik heb gisteren ook een jasje gemaakt! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou graag het patroon hebben

      Verwijderen
    2. Hallo Pauline,
      Het patroontje komt uit het boek "Zo Geknipt 1" van Sanne Vanautgaerden en Riet Van de Walle.
      Karolien

      Verwijderen
  2. Mooi, mooi, mooi! Jij vliegt er nogal stevig in. Nu ben ik nog meer benieuwd naar je creaties. Een kus van de juf en een bank vooruit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oei oei, die zijn mooi geworden! In augustus moet ik er ook aan geloven.. dan maak ik er eentje voor de sew along ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moooooii!!! Ik ben er nu ook eentje aan het maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen