vrijdag 10 januari 2014

Feestkleedje

En dit was dan mijn eigen feestkleedje. Het resultaat van het eerste semester naailes, waarbij het verplichte onderwerp "tricot" was. Na wat rondzoeken op internet naar tricotkleedjes, sprong deze Burda 7828 (Faux wrap dress) er meteen uit. Blijkbaar heel geliefd omwille van het feit dat het zo makkelijk is en bovendien vond ik bij Mina Dotter ook nog eens een volledig geillustreerde tutorial. Niet langer twijfelen dus en ervoor gaan!


Het was ook echt wel een heel tof kleedje om te maken. Zonder al te veel poespas, vlot klaar, geen aanpassingen aan de maten nodig. Zo zullen er zeker nog wel volgen!
Het stofje bracht ik ooit als coupon mee bij Maison Doree, op de enige keer dat ik ooit in Brussel gaan stoffenshoppen ben. Toen wist ik nog totaal niet waarvoor ik het zou gebruiken, maar nu leek het me echt ideaal voor dit patroontje en gelukkig net groot genoeg ook.

Toen het patroontje al uitgeknipt was en ik op zoek ging naar wat voorbeeldjes om te beslissen of ik het met of zonder striklint zou maken, kwam ik op de Flickr-pool van de Burda 7828 terecht. Kwam ik daar niet exact hetzelfde kleedje tegen, zeker, maar dan met de korte mouwen (en ongetwijfeld een paar maatjes kleiner ;-)). Ienemiene had eerder blijkbaar precies hetzelfde gedacht. Dan toch al minstens 1 iemand gevonden met dezelfde smaak :-)

Je kunt het patroontje hier kopen (origineel met striklint), of voor wie nog enkele oude Burda's heeft liggen: je kunt het vinden in het nummer van april 2007.

5 opmerkingen: