woensdag 21 mei 2014

't is om zeep

"Oh, zondag staat het stoffenspektakel in Luik op de agenda."
"Ja, dat weet ik, maar dat staat er nog in van voor dat ik beslist had aan Stashbusting mee te doen. Ik mag geen nieuwe stofjes meer kopen of het wordt serieus afzien om de '1 in/3 uit' nog te halen"
"Ja, maar dit is wel het laatste stoffenspektakel voor de zomer en als je in de zomer nog T-shirtjes voor de kindjes wil maken en rokjes voor jezelf..."
"Nja, ik weet het, en van tricootjes voor T-shirtjes heb ik nu niet echt een voorraad..."
"Kijkt anders al maar eens in de Ottobre en zie maar eens wat je nodig hebt."


Ik zet me aan tafel achter de laatste Ottobre's en de zomeredities die ik liggen heb en begin driftig te schrijven.
Zoveel stof voor een T-shirtje voor de kindjes, zoveel voor een kleedje voor mezelf. Ooh, da's nog een schoontje. Misschien kan ik die maken voor de trouw waar we in juli naartoe moeten. Vlug op de lijst. Och, dat ziet er een cool hemdje uit, daar zal onze Willem wel mee staan!

Uiteindelijk eindig ik met een lijstje van zo'n 12 verschillende projecten, helemaal in de mood voor het stoffenshoppen, maar het schuldgevoel besluipt me... Diep in mij voel ik me een zwakkeling...

Als ik op zondag in de Marche des Foires rondloop in Luik, is dat gevoel echter helemaal verdwenen. Ik heb er helemaal zin in en laat me helemaal meeslepen!

Hiermee ben ik dus uiteindelijk thuis gekomen (valt nog mee, nee?).


2 linnen stofjes voor een Jakob en een zomerbermuda voor de kindjes

Stofje voor het hemdje uit de allerlaatste Ottobre (ja, inderdaad, net hetzelfde als in het boekje!)

Vermoedelijk worden dit 2 rokjes voor mezelf...

Tricotjes voor mezelf: voor een kleedje, 2 T-shirtjes en nog een afslankend kleedje in 2 kleuren.

2 zeldzame jongenstricootjes die onder mijn oog passeerden

Stof dat als voering dienst kan doen. Komt altijd van pas, niet?

En dan volgt hier nu de keiharde waarheid:

Status Stashbusting 2014:
Out: 26
In: 55

Wie goed kan rekenen, weet dat ik nog 139 stofjes "uit" moet hebben vooraleer ik dit nog kan goedmaken en dat op 224 dagen... Da's zo ongeveer elke 3 dagen 2 stofjes uit. Ik zou zeggen "'t is om zeep" en jullie?

16 opmerkingen:

  1. Tja, misschien is het om zeep, maar het zijn wel toffe stofjes!
    Die krokodilletjes zijn super!
    (enne, welk patroon is dat voor dat afslankend kleedje? ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ottobre 2/2013: het linkse kleedje op deze foto http://ottobredesign.blogspot.be/2013/02/sneak-peek-to-ottobre-woman-22013.html

      Verwijderen
  2. Haha, haalt uw naaimachine maar boven. ;-) Ach ja, er moet toch wel wat keuze in de kast zitten zeker. :-)
    (mijn bloesje is nog altijd niet af, ik ga proberen mij er vanavond aan te zetten, strijken en een stiksel met de tweelingnaald, dat moet toch lukken he seg!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ale hup, Anneleen, dat je ze deze week nog kunt aandoen! Hoewel, 't is voorlopig weer even gedaan met 't schoon weer :-(

      Verwijderen
  3. :-)
    ik zou zeggen : goed gekocht !
    er staat geen vervaldatum op he, elk stofje vindt door de tijd wel zijn bestemming !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, er staat inderdaad geen vervaldatum, maar het punt is dat ik mezelf dus niet kan stoppen om nieuwe stofjes te kopen, terwijl ik niet voldoende tijd vind om er ook datgene uit te maken dat ik voor ogen heb op het moment dat ik het koop.

      Verwijderen
  4. Hihi, goed bezig! Volgende week is het nog twee dagen Stoffenspektakel in Mechelen. Moest je nog iets nodig hebben ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mij was Luik *bewust* het laatste stoffenspektakel van het seizoen. Mechelen ga ik niet meer binnen. Veel te druk. Luik was zalig. Maximaal 5 mensen of zo aan elk kraam, vaak sta je zelfs alleen aan een kraam...

      Verwijderen
  5. amai, ik ben benieuwd naar al die naaisels :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hahaha ik ken dat gevoel en daarom heb ik een tijdje geleden het besluit genomen om niet meer mee te doen aan de stashbusting omdat ik toch bijna geen voorraad heb

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijna geen voorraad meer? Daar wil ik zelfs niet van dromen :-)
      Dus jij koopt gewoon stofjes om meteen te maken wat je wil?
      Ik ben dit jaar met 219 stofjes begonnen. De bedoeling was te minderen, maar intussen zit ik op 248 en dan zijn er eigenlijk nog veel van die stofjes die ik officieel als "uit" beschouw omdat ik er iets mee gemaakt heb, waar er toch nog een stuk van in mijn bakken zit en dus eigenlijk niet echt "uit uit" is...

      Verwijderen
  7. Het zijn echt mooie stofjes dus ik begrijp waarom je ze meenam! Ik ken dat " moet ik hebben gevoel"! :-)
    Ik ben ook zeer slecht bezig. Ik denk iets van een 70 uit en 80in ofzo.
    Ik moet met schaamte zeggen dat ik het tellen al even niet durf. (Ik zet steeds streepjes). Ga het vanavond eens uitrekenen en er over bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is dus de reden waarom ik niet meedeed! Je hebt wel enkele pareltjes meegebracht!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gewoon rustig blijven naaien. Dan gaan er sowieso stofjes uit. Voor mij is het al een winsituatie als ik er in slaag om de plannen waar ik stof voor gekocht heb ook effectief te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja, dat heb je met Stoffenspektakels.Misschien volgt er nog ergens dit jaar een stoffenmirakel waarbij je zo weer op schema bent?

    BeantwoordenVerwijderen