donderdag 17 april 2014

Liebster Award - deel 1

Bijna een jaar geleden kreeg ik van Wien-Art Fabrics een Liebster Award.
Ik was echt wel heel blij met deze blijk van waardering, maar ik heb er uiteindelijk nooit iets mee gedaan. Tot vandaag. Er wordt blijkbaar nogal rondgegooid met Liebster Awards de laatste periode en normaal doe ik nooit echt mee aan zo van die kettingbrieven, maar nu kan ik dit niet meer weigeren ;-), want intussen kreeg ik ook de Liebster Award ook van Heidi van Patat en Kroket, van Lindsy van Stannel en van Cindy van MamaCin. Waarvoor dank! Ik ga dus mijn best doen alle vragen te beantwoorden en jullie zo een kleine inkijk in mijn leven te geven.

Mijn antwoord op de vragen van Wien-Art Fabrics:

1) Wat doe je in het dagelijks leven en waar word jij echt blij van?

Ik werk op het Belgisch Instituut voor Ruimte-Aeronomie in Ukkel (http://www.aeronomie.be). Tot voor kort deed ik er wetenschappelijk onderzoek i.v.m. de ozonlaag, maar op 1 maart heb ik de pure wetenschap achter me gelaten en ben ik veranderd van functie: nu leid ik er de communicatiedienst. Samen met mijn team probeer ik ons instituut wat meer naambekendheid te bezorgen, organiseer ik de opendeurdagen (noteer alvast 11-12 oktober voor een bezoekje aan het BIRA, het KMI en de Sterrenwacht van Belgie), werken we samen met scholen, onderhouden we de contacten met de pers, organiseren we allerlei expo's en dit jaar zijn er ook allerlei activiteiten rond ons 50-jarig bestaan. Dit is voor mij altijd mijn droomjob geweest, en nu ik eindelijk de kans krijg, hoop ik dat dat voor de rest van mijn leven zo mag blijven :-)

Ik kan er zo van genieten van blije mensen te zien! Niets doet me dan ook meer plezier dan zelf voor die lach op een gezicht te kunnen zorgen. Zoals ik het ook in mijn profiel omschrijf: ik word helemaal vrolijk van blije mensen, verrassingen, een stralend zonnetje, geocachen, nieuwe dingen ontdekken, een trein die op tijd komt, experimenteren, brol, recy(c/k)leren, creƫren.
Ik word ook blij van jullie leuke reacties op mijn blog en complimentjes op mijn zelfgemaakte spulletjes.

2) Hoe is de naam van jouw blog ontstaan?

Eigenlijk heb ik over de naam van mijn blog niet al te diep nagedacht. Ik wou gewoon starten met bloggen zonder nog een maand te twijfelen over een goeie naam. Mijn beste vrienden noemen me meestal Karo of Karootje in plaats van Karolien. Die naam opende ook perspectieven naar een later meer gepersonaliseerde blog met een eigen ontwerp voor een banner of een labeltje. Je kunt Karootje namelijk ook zien als "een worteltje" of als het verfranste "ruitjes". Omdat ik niet alleen naai, maar ook wel graag andere dingen knutsel, hield ik het bij het algemene "Creatief met Karolien" als ondertitel :-)

3) Stof of papier?

Geef mij maar stof. En nog liefst van die met heel kleurrijke, vrolijke printjes. Tegenwoordig kan ik me nooit inhouden als ik een stoffenwinkel passeer, maar ik hou ook enorm van recykleren.

4) Wat is jouw favoriete tool?

De schaar! Zo veelzijdig inzetbaar :-)

5) Wat is jouw lievelingskleur?


Alle tinten paars en rood, maar ook wel turquoise.

6) Met welke kleur kun je echt niets?

Voor kledij vind ik oranje wel een moeilijke kleur, maar dat betekent niet dat ik oranje niet mooi vind.

7) Ben jij een winter- of zomertype?

Hoewel ik enorm kan genieten van de gezellige sfeer in huis tijdens donkere dagen, ben ik toch meer een zomertype. Daarvoor geniet ik teveel van het zonnetje, het buiten zijn, de uitstapjes in het weekend, de babbeltjes met de buren buiten tot 's avonds laat en het feit dat iedereen op slag zoveel beter gehumeurd is als het zonnetje schijnt.

8) Wat is jouw inspiratiebron?

Mijn grootste bron van inspiratie is zonder twijfel Pinterest en jullie blogs!

9) Wat zijn jouw favoriete accessoires?


Oorringen! Hoewel mijn collectie helemaal niet uitgebreid is, ga ik nooit buiten zonder oorringen. Anders voel ik me zo... "kaal".

10) Noorwegen of Turkije?

Noorwegen! Het lijkt me echt een prachtig land qua natuur en ik wil er dus zeker ooit nog eens naartoe!

11) ... wat wil jij nog meer vertellen?

Wat ik nog meer wil vertellen? Wel, dat kun je later lezen, wanneer ik verderga met het beantwoorden van de vragen van mijn andere nominatoren ;-)

3 opmerkingen:

  1. Oeps, en ik heb je ook net genomineerd, ik zie dat nu pas dat je al een paar keer prijs had. ;-)
    Je ziet maar als je er tijd/goesting voor hebt, er wordt inderdaad mee rondgesmeten de laatste tijd!
    (het is me trouwens nooit opgevallen dat je altijd oorringen draagt, daar ga ik eens op letten haha! ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat voor de prijs ☺ ☺ het is altijd leuk om goede complimenten ontvangen! Tot ziens en een goede dag! http://coccinellecreative.blogspot.it/

    BeantwoordenVerwijderen