maandag 29 juni 2015

Laat die 35 graden maar komen!

Ik maakte nog eens een rokje, à la Mme Zsazsa. En versmalde het patroontje in totaal met 16cm...
Instant feelgood voor de maat, maar instant feelbad voor het "dammit, dat krijg ik met die aanpassingen net niet meer in de naailes af".
Ik wist natuurlijk uit eerdere versies dat die maten veel te groot geschat werden, maar 'k wist niet meer of ik er van mijn uitgetekend patroontje al een aantal cm vanaf gedaan had of niet, en zo niet hoeveel er dan vanaf moest. In plaats van dat dan na te meten natuurlijk... Tja...


Ik had aan mijn fotograaf een foto van het rokje gevraagd (liefst zonder armen dus), maar had op dat moment niet door dat ik er ook helemaal op zou staan. :-)


Draai mij een kwartslag naar rechts, schuif een strandstoel onder mij door, vervang het groen door het blauw van de golvende zee en ik lig te genieten ergens op het strand van één of ander exotisch eiland. ;-)


Stof: Stockverkoop van Bambiblauw
Patroon: Allemaal Rokjes van Mme Zsazsa
Tijd: Zonder aanpassingen op maximaal 2u

3 opmerkingen:

  1. Heb hier ook al in eeuwigheden geen rokjes meer gemaakt! Geniet ervan want dat kunnen we deze week wel dragen! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doe mij maar die tweede foto, geweldig. ;-)
    Ik ben fan, lekker zomers!
    Blij dat het af is, al was het niet in de naailes. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Dat heb ik nu ook altijd, dat ik niet meer weet welke aanpassingen ik de laatste keer maakte, nu probeer ik dat wat op te schrijven, spaart werk achteraf :-)

    BeantwoordenVerwijderen