vrijdag 7 juni 2013

Eerste verjaardag

Ons Jaspertje wordt vandaag al 1 jaar! Niet te geloven!!
Zondag vierden we al uitgebreid zijn verjaardag met de familie.
We maakten er een klein thema-feestje van. Ik had in een prachtig boek met allerlei knutselideetjes een superleuke suggestie voor een taart gevonden en mijn thema was dan ook snel gekozen: piraten zouden het worden!

Ziehier de creaties voor de snoepers:
de piratenschatkist uit het bovengenoemde boek: een cake op 1/3e doormidden gesneden, overdekt met chocoladeglazuur, een beetje versierd en rijkelijk gevuld met snoep. Gegarandeerd succes bij de kindjes!


Bananentaart met chocolade: een combinatie van witte en bruine chocolade in de vorm van een doodskop.


Schatkistjes gevuld met gouden "munten" en chocolaatjes voor bij de koffie.



Een piratenbroek (die oorspronkelijk eigenlijk niet echt als piratenbroek bedoeld was, maar die daarvoor uitstekend dienst doet) hadden we alvast liggen, in bruikleen van een collega, en toevallig net in de goeie maat. Ik maakte er een piratenhoed bij met twee oude placemats als versteviging.


Uiteindelijk vond ik de hoed qua formaat nogal groot uitvallen tov dat kleine manneke ook al was de opening precies op de maat van zijn hoofd gemaakt.Misschien had ik hem iets minder hoog moeten maken.
Voor de foto moesten we ons een beetje haasten, want langer dan 2 seconden hield hij de hoed niet op zijn hoofd :-) Maar ziehier: piraat Jasper (met een cowboy T-shirt, ik weet het, maar ik had geen puur wit T-shirtje liggen en tijd om nog een zwart giletje voor erbij te maken, had ik niet meer).


Op de achtergrond ook alvast een klein voorproefje van mijn eerste Mme Zsazsa-rokje met een van de stofjes van het stoffenspektakel in Maastricht, maar daarover later meer.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten